Zasady zakupu
Postanowienia ogólne
Niniejsze zasady kupna-sprzedaży (dalej „Zasady“) są dokumentem dostosowanym do stron umowy, określającym prawa i obowiązki Kupującego oraz tego sklepu internetowego (dalej „Sprzedawca“), zasady nabywania, dostawy i zwrotu towarów oraz inne postanowienia związane z działalnością tego sklepu internetowego.
Sprzedawca ma prawo w każdej chwili zmienić lub uzupełnić niniejsze zasady bez wcześniejszego informowania Kupującego. Zmienione zasady obowiązują nowych kupujących, którzy dokonują zakupu towarów w tym sklepie internetowym po zmianie zasad.
W sklepie internetowym mogą robić zakupy wszystkie pełnoletnie osoby fizyczne i prawne (osoby niepełnoletnie mogą nabywać towary tylko za zgodą rodziców lub opiekunów)..
Dane osobowe kupujących
Sprzedawca zapewnia, że żadna osobista informacja Kupującego (adres, numer telefonu, imię, nazwisko itp.) nie zostanie przekazana osobom trzecim, z wyjątkiem przypadków, gdy dane osobowe Kupującego muszą zostać przekazane partnerom Sprzedawcy w celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług (np. firmom kurierskim, Poczcie Litewskiej itp.).
We wszystkich innych przypadkach dane osobowe Kupującego (takie jak adres, numer telefonu, imię, nazwisko itp.) mogą być ujawnione osobom trzecim tylko zgodnie z przepisami prawa Republiki Litewskiej.
Sprzedawca może wykorzystywać dane osobowe Kupującego do celów marketingowych, jeśli posiada zgodę Kupującego (np. na otrzymywanie newsletterów e-mailem, telefonicznie itp.).
Kupujący, który nie życzy sobie, aby jego dane były wykorzystywane do celów marketingowych, ma prawo zwrócić się do administracji sklepu internetowego e-mailem i przesłać pisemną prośbę o zaprzestanie wykorzystywania danych Kupującego do celów marketingowych.
Obowiązkiem Kupującego jest podanie wszystkich danych osobowych niezbędnych do świadczenia usług przez Sprzedawcę na wysokim poziomie.
Zawarcie umowy kupna-sprzedaży
Uważa się, że Kupujący zawarł umowę kupna-sprzedaży w momencie potwierdzenia swojego zamówienia w sklepie internetowym.
Uważa się, że Sprzedawca zgadza się zawrzeć umowę kupna-sprzedaży w momencie potwierdzenia zamówienia klienta i rozpoczęcia jego realizacji.
Ani Kupujący, ani Sprzedawca nie są zobowiązani do osobnego powiadamiania zainteresowanych stron o umowie kupna-sprzedaży na piśmie lub telefonicznie.
Prawa Kupującego
Kupujący ma prawo kupować towary oferowane przez Sprzedawcę zgodnie z postanowieniami niniejszych zasad.
Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty dostawy towaru, uprzednio informując Sprzedawcę (e-mailem, telefonicznie, listem poleconym) o odstąpieniu od umowy i zwrocie towarów.
Obowiązki Kupującego
Kupujący zobowiązuje się nie przekazywać osobom trzecim swoich danych dostępowych do systemu Sprzedawcy. W przypadku utraty danych dostępowych, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sprzedawcę telefonicznie lub e-mailem.
Jeśli zmienią się dane osobowe Kupującego (numer telefonu, adres itp.), Kupujący zobowiązuje się niezwłocznie zaktualizować dane w systemie Sprzedawcy przy następnym zamówieniu.
W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, Kupujący zobowiązany jest nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych poinformować Sprzedawcę na piśmie (e-mailem lub listem poleconym) o odstąpieniu od umowy. Po potwierdzeniu odstąpienia przez Sprzedawcę, Kupujący zobowiązuje się zwrócić otrzymany towar, wysyłając go (listem poleconym lub za pośrednictwem firmy kurierskiej) na adres wskazany przez Sprzedawcę.
Kupujący, dokonując zakupu towarów, zobowiązuje się przyjąć towar dostarczony na adres Kupującego.
Kupujący, dokonując zakupu towarów, zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa Republiki Litewskiej.
Prawa Sprzedawcy
Sprzedawca ma prawo ograniczyć działalność Kupującego w systemie sklepu internetowego, jeśli Kupujący szkodzi stabilności i bezpieczeństwu działania sklepu internetowego.
W przypadku niekorzystnych okoliczności Sprzedawca ma prawo tymczasowo zawiesić działalność sklepu internetowego bez uprzedniego powiadomienia Kupującego.
Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie Kupującego, jeśli Kupujący wybrał przedpłatę, ale nie zapłacił za towary w ciągu 5 dni roboczych od złożenia zamówienia.
Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie Kupującego, jeśli pojawią się problemy związane z dostawą towaru i nie uda się skontaktować z Kupującym pod podanymi danymi kontaktowymi.
Obowiązki Sprzedawcy
Sprzedawca zobowiązuje się umożliwić Kupującemu korzystanie z usług oferowanych przez ten sklep internetowy.
Sprzedawca zobowiązuje się szanować prawo Kupującego do poufności danych osobowych, z wyjątkiem przypadków, gdy dane muszą zostać przekazane osobom trzecim zgodnie z przepisami prawa Republiki Litewskiej.
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć zamówione przez Kupującego towary zgodnie z wybraną przez Kupującego metodą dostawy.
Sprzedawca z powodu nieprzewidzianych okoliczności (force majeure) nie mogąc zrealizować zamówienia Kupującego,zobowiązuje się zwrócić Kupującemu wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni kalendarzowych.
Ceny towarów, płatność
Ceny towarów w sklepie internetowym podane są w euro.
Kupujący płaci za towary jedną z następujących metod:
Przelewem środków pieniężnych z góry;
Kartą debetową / kredytową;
Systemem płatności Paypal;
Systemem płatności Makecommerce.
Sprzedawca ma prawo zmieniać metody płatności bez wcześniejszego informowania Kupującego.
Sprzedawca nie zobowiązuje się do wystawienia faktury klientowi wraz z zamówionym towarem lub przesłania jej e-mailem.
Jakość towarów, gwarancja, zwrot i wymiana
Właściwości każdego towaru są podane w sklepie internetowym. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za to, że towary w rzeczywistości mogą nieznacznie różnić się (odcieniem, rozmiarem itp.) od tych pokazanych w internecie z powodu cech wyświetlacza Kupującego.
Sprzedawca zapewnia, że wszystkie oferowane towary są nowe, wysokiej jakości i nieużywane, chyba że w opisie towaru zaznaczono inaczej.
Kupujący ma prawo zwrócić nieodpowiednie towary w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towarów.
Kupujący, który chce zwrócić zakupiony towar, musi zapewnić, że:
Towar jest nieużywany.
Towar nie jest uszkodzony.
Oryginalne opakowanie towaru jest zachowane i nieuszkodzone.
Etykieta towaru jest zachowana i nieuszkodzona.
Kompletacja towaru jest taka sama, jaką otrzymał Kupujący.
Kupujący posiada dokument potwierdzający zakup towarów (np. fakturę).
Kupujący, który chce zwrócić nieodpowiadający mu towar, musi wypełnić wniosek w dowolnej formie, podając powód zwrotu.
Pieniądze za zwracane towary są przekazywane wyłącznie na konto bankowe płatnika.
W przypadku zwrotu Sprzedawca zwraca Kupującemu kwotę zapłaconą za towary, wliczając koszty płatności za zamówienie oraz koszty wysyłki.
Sprzedawca, zwracając Kupującemu zapłacone pieniądze za towary, nie ma prawa potrącić kwoty, o którą zmniejszyła się wartość rzeczy z powodu jej używania lub utraty wyglądu albo z innych przyczyn.
Prawa konsumenta w przypadku nabycia towaru o niewłaściwej jakości oraz gwarancje
Konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z powodu towaru o niewłaściwej jakości w ciągu dwóch lat od przekazania rzeczy. Konsument może żądać:
1. Naprawy towaru o niewłaściwej jakości lub wymiany na towar odpowiedniej jakości.
2. Jeśli sprzedawca nie naprawi towaru lub go nie wymieni, konsument ma prawo żądać obniżenia ceny towaru lub odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.
Konsument nie ma prawa odstąpić od umowy, jeśli wada rzeczy jest nieistotna. Jeśli wada towaru jest istotna lub nie może zostać naprawiona, konsument ma prawo natychmiast odstąpić od umowy kupna-sprzedaży (odzyskać pieniądze) lub obniżyć cenę towaru.
Postanowienia końcowe
Niniejsze zasady zostały sporządzone zgodnie z przepisami prawa Republiki Litewskiej.
Wszelkie spory wynikłe z niniejszych zasad rozstrzygane są w drodze negocjacji. W przypadku braku porozumienia spory rozstrzygane są zgodnie z przepisami prawa Republiki Litewskiej.
Strony są zwolnione z obowiązków wynikających z niniejszej umowy, jeśli ich wykonanie jest niemożliwe z powodu siły wyższej (force majeure).
