Gwarancja na produkty
W sklepie internetowym www.nordo.lt Na zakupione towary obowiązują gwarancje ustalone przez producentów oraz warunki gwarancji. Towary objęte są 24-miesięcznym okresem gwarancji ustalonym przez Republikę Litewską, jednak dla niektórych grup produktów producenci mogą ustalić inne (krótsze lub dłuższe) okresy gwarancji, w takich przypadkach obowiązuje okres gwarancji ustalony przez producenta.
www.nordo.lt Podstawowe cechy sprzedawanych towarów są podane w opisie produktu, a dla niektórych produktów udzielana jest gwarancja producenta, której okresy i inne warunki są określone w opisach tych produktów oraz szczegółowo wyszczególnione na paragonie lub fakturze zakupu.
Ważne: Przed rozpoczęciem użytkowania produktu dokładnie przeczytaj warunki gwarancji oraz instrukcje obsługi. W okresie gwarancji urządzenia należy zachować dokument zakupu.
WARUNKI GWARANCJI
Gwarancja dotyczy www.nordo.lt kupionych urządzeń. Gwarancja zaczyna obowiązywać od daty sprzedaży/przekazania urządzenia, chyba że umowa stanowi inaczej. Okres gwarancji urządzenia jest podany w dokumencie zakupu.
www.nordo.lt zachowuje prawo do odmowy udzielenia gwarancji, jeśli naruszono poniżej wymienione warunki gwarancji i/lub instrukcje użytkowania urządzenia. Gdy sprzedawca wymienia przedmiot lub jego część w okresie gwarancji, na nowy przedmiot lub część obowiązuje kontynuacja okresu gwarancji.
Zobowiązania gwarancyjne są anulowane w następujących przypadkach:
- Wystąpienia usterek spowodowanych klęskami żywiołowymi (piorun, powódź, trzęsienie ziemi, pożary), niewłaściwymi warunkami eksploatacji, celowym działaniem lub niedbalstwem użytkownika;
- Wystąpienia usterek spowodowanych nielegalnymi, niewłaściwymi źródłami napięcia, zakłóceniami sieci elektrycznej;
- Uszkodzeń spowodowanych dostaniem się do wnętrza urządzenia obcych przedmiotów, piasku, cieczy (korozja, oksydacja), żywności, owadów itp.; nieprzestrzeganiem zasad użytkowania urządzenia określonych w instrukcji;
- Uszkodzeń powstałych po zakupie wskutek upadku urządzenia, uderzenia lub podczas transportu, gdy urządzenie jest przewożone przez klienta;
- Usterek usuwanych przez osoby nieupoważnione przez producenta do serwisu;
Zobowiązania gwarancyjne nie obowiązują w następujących przypadkach:
- Urządzenie zostało celowo uszkodzone, rozebrane;
- Urządzenie uległo awarii z powodu instalacji nielegalnego oprogramowania lub rozbierania.
- Jeśli usterka lub nieprawidłowe działanie produktu wynikło z działania programów wirusowych.
- Jeśli usterka powstała podczas używania materiałów eksploatacyjnych lub akcesoriów niezalecanych przez producenta.
- Jeśli urządzenie do zapisu optycznych dysków uległo awarii z powodu uszkodzonego nośnika informacji.
- Oprogramowanie dostarczone wraz z urządzeniem, które wymaga licencji przeznaczonych dla użytkownika końcowego.
- W ekranach ciekłokrystalicznych (LCD) dopuszczalna liczba stale świecących lub ciemnych („martwych”) pikseli jest określona w specyfikacjach producenta. Jeśli liczba takich pikseli nie przekracza norm ustalonych przez producenta ekranu, ich obecność nie jest uważana za wadę lub defekt.
- Urządzenie było używane niezgodnie z instrukcją obsługi i zasadami gwarancji;
Zasady obsługi gwarancyjnej:
- Kupujący, oddając urządzenie do naprawy gwarancyjnej, musi dołączyć dokument zakupu (paragon lub fakturę) oraz inne wymagane dokumenty, jeśli tego wymaga sprzedawca;
- Urządzenie musi być dostarczone w opakowaniu zapewniającym bezpieczny transport. Jeśli urządzenie jest dostarczone bez opakowania, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas transportu;
- Urządzenie lub jego komponent jest przyjmowany przez sprzedawcę, który sporządza protokół odbioru – przekazania towaru. Jeden egzemplarz protokołu jest przekazywany klientowi;
- Bez dokumentu (protokołu odbioru-przekazania) towar nie jest zwracany. W przypadku zagubienia protokołu należy posiadać dokument tożsamości;
- W celu realizacji obsługi gwarancyjnej zalecamy kontakt z najbliższym oddziałem sprzedawcy lub autoryzowanym serwisem wskazanym przez sprzedawcę;
- Jeśli usterka nie zostanie potwierdzona lub dotyczy usterek nieobjętych gwarancją i bezpłatną obsługą, wszystkie koszty związane z transportem towaru do serwisu, diagnozą i naprawą ponosi klient;
- Usterki powstałe z winy producenta w okresie gwarancji są usuwane przez autoryzowany serwis producenta (wskazany w książeczce gwarancyjnej) w ciągu 14-21 dni od przekazania urządzenia do serwisu lub do 45 dni, jeśli część musi być sprowadzona z zagranicy;
- Urządzenie jest wymieniane lub zwracane są pieniądze, jeśli usterki powstałe podczas użytkowania w okresie gwarancji nie mogą zostać usunięte;
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę informacji zapisanych na uszkodzonym nośniku danych lub pamięci. Zaleca się regularne tworzenie kopii zapasowych takich danych;
- Przy odbiorze towaru należy sprawdzić, czy zwracany jest cały komplet urządzenia oddanego do naprawy. Reklamacje dotyczące kompletności nie będą przyjmowane po fakcie;
- Oddając do naprawy telefon komórkowy, zalecamy zachować informacje zapisane w pamięci na karcie SIM lub innym urządzeniu;
- Obsługa techniczna (wymiana baterii, innych części) jest wykonywana za ustaloną opłatą w każdym autoryzowanym serwisie producenta, na życzenie użytkownika;
- Jeśli po naprawie towaru klient, poinformowany o możliwości odbioru, nie odbierze towaru w ciągu 6 miesięcy od zakończenia naprawy www.nordo.lt ma prawo nie przechowywać towaru dłużej.
Warunki eksploatacji urządzenia:
- Wilgotność względna powietrza do 95%, ciśnienie atmosferyczne od 85kPa do 108kPa;
- Wpływ drgań: częstotliwość (10-55) Hz, przyspieszenie do 10 m/s (1g);
- W pomieszczeniu nie mogą znajdować się substancje szkodliwe powodujące korozję, kurz;
- Podczas transportu w temperaturze ujemnej, przed włączeniem urządzenia należy je rozpakować i pozostawić w normalnych warunkach klimatycznych na co najmniej 6 godzin;
- Po przeniesieniu urządzenia z pomieszczenia o wyższej temperaturze do pomieszczenia o niższej temperaturze (i odwrotnie), urządzenia nie wolno podłączać do sieci elektrycznej przez co najmniej 3-5 godzin;
- Wszystkie urządzenia muszą być uziemione, sieć elektryczna musi być technicznie sprawna, napięcie zasilania 220V (±10%), częstotliwość 50Hz. W przypadku wahań napięcia należy stosować filtry lub stabilizatory napięcia.
- temperatura od (10,2) ºC do (35,2) ºC;
- wilgotność względna powietrza – do (93,3) % przy temperaturze (25,2) ºC.
- wpływ drgań: częstotliwość (10-55) Hz, przyspieszenie do 10m/s (1g).
- ciśnienie atmosferyczne od (84.3) kPa do (107.3) kPa.
Uwaga, zabrania się:
- Ustawiania urządzenia w bezpośrednim świetle słonecznym, blisko źródeł ciepła lub urządzeń emitujących promieniowanie magnetyczne.
- Zdejmowania pokryw lub demontażu urządzenia w inny sposób.
- Kładzenia ciężkich przedmiotów na urządzeniu.
- Do czyszczenia używania alkoholu lub innych rozpuszczalników chemicznych.
Ważne: Aby uniknąć nieporozumień, zalecamy przed dostarczeniem uszkodzonego lub nie działającego urządzenia do naprawy gwarancyjnej skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.
